Feedback

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύει σε μεγάλα έργα υποδομής και ανάπτυξης για την Ελλάδα

28. Μάρτιος 2017
Περισσότερα από €1,3 δις της πολιτικής συνοχής θα επενδυθούν σε δέκα έργα στην Ελλάδα που αφορούν την ευρυζωνικότητα, τις μεταφορές και το περιβάλλον.

Αυτή η επενδυτική προσπάθεια θα επιτρέψει μεγάλα έργα που ξεκίνησαν την περίοδο 2007-2013 να ολοκληρωθούν κατά την περίοδο 2014-2020 για το άμεσο όφελος της οικονομίας της χώρας.
 

Σχεδόν 51 εκ. ευρώ στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας

Αυτό το πακέτο των επενδύσεων έχει ως στόχο να αναπτύξει την ευρυζωνικότητα στις αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας. Σύμφωνα με την ψηφιακή ενιαία αγορά, το έργο αυτό συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου της να είναι συνδεδεμένη όλη η χώρα μέχρι το 2020. Αυτό θα δώσει ώθηση στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα και θα επιτρέψει την ανάπτυξη ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών έτσι ώστε οι αγροτικές κοινότητες να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο σε μια έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη για την Ελλάδα.
 

377 εκ. ευρώ για τα αστικά συστήματα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα και την περιφέρεια της Αττικής

Το μετρό της Αθήνας έχει ήδη επωφεληθεί από την εντατική οικονομική στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περισσότερα από 261 εκ. ευρώ θα επενδυθούν στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, μέσα από τα δυτικά προάστια της Αθήνας με τον Πειραιά, το τρίτο μεγαλύτερο και σημαντικότερο λιμάνι στην Ελλάδα τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα εμπορεύματα. Το έργο, το οποίο περιλαμβάνει την κατασκευή έξι νέων σταθμών του μετρό και την προμήθεια 17 νέων συρμών, θα πρέπει να έχει τεθεί σε λειτουργία το 2020 και θα εξυπηρετεί επιπλέον 174.000 κατοίκους της Αθήνας.

Περισσότερα από 58 εκ. ευρώ θα επενδυθούν στην ανάπτυξη του τραμ στον Πειραιά, για την επέκταση της γραμμής από το κέντρο της πόλης στο λιμάνι. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 13 σταθμών του τραμ και την προμήθεια 25 οχημάτων. Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι από 11.000 κάτοικοι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το δίκτυο του τραμ και με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.

Περισσότερα από 18 εκ. ευρώ επενδύονται στο σχεδιασμό, την εγκατάσταση και τη λειτουργία ενός ολοκληρωμένου αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρων στην Αθήνα, το οποίο θα καλύπτει όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην μητροπολιτική περιοχή. Τα χάρτινα εισιτήρια θα αντικατασταθούν σταδιακά από ένα ηλεκτρονικό σύστημα επικύρωσης, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα τα ομαλότερα ταξίδια για τους κατοίκους και τη μείωση της αποφυγής καταβολής κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
 

Περισσότερα από 730 εκ. ευρώ για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει οικονομικά ένα σύγχρονο, χωρίς οδηγό, μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Περισσότερα από 407 εκ. ευρώ θα επενδυθούν για την ολοκλήρωση της κύριας γραμμής του μετρό, συμπεριλαμβανομένων των νέων σηράγγων, των εργασιών ανακαίνισης στους σταθμούς και την προμήθεια 24 τρένων. Όταν τεθεί σε λειτουργία το 2020, η γραμμή του μετρό αναμένεται να εξυπηρετεί 247.000 επιβάτες την ημέρα και με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον, σχεδόν 323 εκ. ευρώ θα επενδυθούν για την επέκταση του μετρό στην πόλη της Καλαμαριάς, νοτιοανατολικά της Θεσσαλονίκης. Αυτό θα βελτιώσει την καθημερινή ζωή στην αστική περιοχή, ειδικά για τους κατοίκους μεταξύ Καλαμαριάς και Θεσσαλονίκης.
 

Σχεδόν 50 εκ. ευρώ για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Πελοπόννησο

Η σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών-Πατρών συνδέει το λιμάνι της Πάτρας, το λιμάνι του Πειραιά και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Ως εκ τούτου, αποτελεί έναν βασικό άξονα μεταφορών. Η επένδυση 50 εκ. ευρώ θα χρηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό εργασιών στο τμήμα μεταξύ των πόλεων Διακοφτό και Ροδοδάφνη. Θα δώσει ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και τη διαφοροποίηση του τρόπου μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ των μεγάλων πόλεων και λιμένων.
 

38 εκ. ευρώ για την καλύτερη συλλογή και επεξεργασία των αποβλήτων στην περιφέρεια της Αττικής

Τα χρήματα αυτά θα βοηθήσουν στην κατασκευή ενός σύγχρονου δικτύου αποχέτευσης σχεδόν 100 χιλιομέτρων και ένα εργοστάσιο επεξεργασίας λυμάτων στις πόλεις Κορωπί και Παιανία, νοτιοανατολικά της Αθήνας, σύμφωνα με τα περιβαλλοντικά πρότυπα και τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περίπου 95.000 άτομα θα επωφεληθούν από το αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων.
 

92 εκ. ευρώ για την καλύτερη συνδεσιμότητα στην Βόρεια Ελλάδα

Περισσότερα από 64 εκ. ευρώ επενδύονται στην αναβάθμιση του δυτικού περιφερειακού δρόμου της Θεσσαλονίκης για την καλύτερη και ταχύτερη σύνδεση από την πόλη στα μεγάλα οδικά δίκτυα.

Ως αποτέλεσμα η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα μειωθεί μαζί με την ρύπανση του αέρα και την ηχορύπανση, ειδικά για το ένα εκατομμύριο κατοίκους που ζουν στις δυτικές συνοικίες της πόλης (Αμπελόκηποι-Μενεμένης, Κορδελιού-Ευόσμου και Παύλου Μελά).

Επιπλέον, σχεδόν 28 εκ. ευρώ επενδύονται στην ολοκλήρωση και αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου N° 29, στο τμήμα μεταξύ Κορομηλιά και Κρυσταλλοπηγής, στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας έτσι ώστε να μειωθεί κατά το ήμισυ ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων.

Πηγή: europa.eu
 

Το promitheies.gr δε μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνο για το περιεχόμενο διασυνδεμένων ιστοσελίδων.